Jeugdlidmaatschap

Jeugd: 6 - 17 jaar

Ook jeugdleden zijn natuurlijk van harte welkom bij LTC Kralingen. Momenteel hebben we ongeveer 40 leden met een leeftijd tussen de 6 en 17 jaar. Bij jeugd geldt: hoe vaker ze tennissen, hoe meer ze zich ontwikkelen en hoe meer plezier ze hebben. Dit willen we bij LTC Kralingen graag stimuleren.

Alles-in-één

Voor jeugd t/m 17 jaar hebben we het ‘Alles-in-één’-lidmaatschap ontwikkeld.
Een jeugdlid:

• krijgt standaard tennisles. De eerste 15 lessen zijn onderdeel van het lidmaatschap; bij een halfjaarlidmaatschap zijn dit 5 lessen (lees hier meer over de tennislessen);
  • speelt standaard voorjaarscompetitie en najaarscompetitie met jeugdleden van hetzelfde niveau en dezelfde leeftijd (lees hier meer over competitiespelen);
  • kan op ons tennispark onbeperkt vrijspelen tot 18.00 uur.

Hierin volgen we het Tenniskids programma van de KNLTB (www.tenniskids.nl). Uiteraard is competitie spelen geen plicht. Wel merken we dat jeugdleden (ook als ze bijna geen tenniservaring hebben) het erg leuk vinden om wekelijks wedstrijdjes te spelen met hun vaste teamgenootjes.

Rood Oranje Groen

Jeugdleden spelen, in trainingen en wedstrijden, op velden en met ballen die zijn aangepast aan hun leeftijd en tenniservaring. Hoe jonger de jeugd, hoe kleiner het speelveld en hoe zachter de bal. Dit zorgt ervoor dat tennis verslavend leuk wordt!
Tenniskids werkt volgens het Rood-Oranje-Groen systeem:

• Rood: spelen overdwars op kleine velden, met grote zachte rode ballen (jeugd t/m 8 jaar)
  • Oranje: spelen op een driekwart veld, met iets minder zachte ballen (jeugd 8 t/m 10 jaar)
  • Groen: spelen met groene ballen op een heel veld (jeugd 10 t/m 12 jaar)
  • Geel: spelen met normale tennisballen op een heel veld (jeugd 11 t/m 17 jaar)

Jeugdfonds Sport & Cultuur

Bij LTC Kralingen vinden we het belangrijk dat elk kind lid kan worden van onze club. Ook als de ouders van het kind te weinig financiele middelen hebben om de contributie te betalen. Daarom werken we samen met het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Dit fonds betaalt het tennislidmaatschap als de ouders dat zelf niet kunnen. Op deze manier hopen we iedereen te enthousiasmeren voor de tennissport.
Meer informatie voor ouders: https://jeugdfondssportencultuur.nl/voor-wie/voor-ouders/

Enthousiast geworden?

Bekijk hier de tarieven, of ga meteen naar het aanmeldformulier.

Naar het aanmeldformulier