Jeugdcompetitie

Competitie spelen

In het voorjaar (april - juni, 7 ochtenden) en het najaar (september - oktober, 5 ochtenden) wordt tenniscompetitie georganiseerd. In de competitie speel je soms thuis en soms uit, maar altijd in de buurt. De wedstrijdjes worden qua duur, speelveld en ballen aangepast op het niveau en de leeftijd van de jeugdleden. Je speelt dus altijd tegen jeugdleden van jouw niveau.

Een competitie-ochtend duurt vaak 3 uur. We proberen bij LTC Kralingen om 9.00 uur te beginnen en verzorgen ook een leuke warming-up. Bij thuiswedstrijden zorgen we daarnaast altijd voor begeleiding op de baan. We laten de kinderen zoveel mogelijk zelf tellen en met elkaar overleggen, maar helpen ze waar nodig en zorgen dat sportief gedrag wordt gestimuleerd.

Speelt je kind competitie? Dan kan het zijn dat we je eenmalig vragen om te helpen op een competitiedag, bijvoorbeeld met vervoer naar het park van de tegenstander.

Lidmaatschap

Competitiespelen is onderdeel van het jeugdlidmaatschap (maar niet verplicht). Lees hier meer over het 'Alles-in-één'-lidmaatschap voor jeugd.