Welkom bij tennisvereniging LTC Kralingen!

Heb je ook zin om lid te worden van dé tennisvereniging van Rotterdam? Hier vertellen we je waarom je bij LTC Kralingen moet zijn!

Wij hebben een uitgesproken visie waar we met al onze leden voor willen staan:

"LTC Kralingen is een tennisclub waar actieve betrokkenheid, saamhorigheid en het verenigingsgevoel centraal staan in onze gedeelde passie.​
We zijn dé tennisclub waar tennisliefhebbers lid willen worden, zijn en blijven, en graag tijd doorbrengen.​"

Unieke lokatie

Middenin woonwijk Kralingen ligt Tennispark Kralingen. De 16(!) gravelbanen biedt ruimte aan 3 tennisverenigingen, waaronder LTC Kralingen. Vanaf het sfeervolle clubhuis met terras heb je prachtig uitzicht over de banen.

Tennispark Kralingen is beter bekend als ‘De IJsclub’. Dit  komt door zijn historische verleden. In 1879 werd voor het eerst dit terrein (toen nog weiland) omgetoverd tot een schaatsbaan met water uit de Kralingse Plas. In 1982 werd op de plek van de schaatsbaan zestien nieuwe tennisbanen aangelegd.

Ledenopbouw

Het meerendeel van onze leden is tussen de 25 en 45 jaar oud. Maar ook de leeftijdscategorieën daar omheen zijn goed vertegenwoordigd op onze vereniging. Zo is er ook een actieve jeugdafdeling die onder leiding van onze jeugdcommissie op speelse wijze kennis maken met tennis en kunnen ze competitie spelen.

De nadruk ligt bij LTC Kralingen op gezelligheid en recreatief tennis. Maar dat wil niet zeggen dat er fanatiek gespeeld wordt. Meer dan de helft van de leden speelt competitie en op zondag spelen onze hoofdklasseteams: een spectakel om naar te kijken en inspirerend voor je eigen spel!

Voor ieder wat wils

Of je beginner of gevorderd bent, recreatief, fanatiek of topsport-ambities hebt, iedereen voelt zich thuis op LTC Kralingen. Elk nivo komt aan zijn trekken met bijvoorbeeld het wekelijkse rackettrekken, toernooien spelen (clubkampioenschappen, familietoernooi, Kralingen Open), competitiespelen of gewoon lekker vrijspelen.

Enthousiast?

Ben je enthousiast geworden en lijkt je het wel wat om bij LTC Kralingen te komen tennissen? Je bent van harte welkom! Je kunt je aanmelden via het online inschrijfformulier.

Heb je nog vragen of wil je een keertje sfeer komen proeven door bijvoorbeeld een donderdagavond mee te draaien met rackettrekken? Stuur dan een mailtje naar [email protected].

Tot ziens op de baan!