Competitie senioren

Voor- en najaarscompetitie

LTC Kralingen biedt elk jaar deelname aan de voor- en najaarscompetitie aan.

Tijdens de Voorjaarscompetitie speelt jouw team zeven speeldagen in een poule van acht teams, tussen begin april en begin juni. Een poule bestaat in de meeste gevallen uit acht teams en wordt ingedeeld naar niveau, leeftijd en regio. Een team treft iedere tegenstander één keer. Je speelt een aantal keer thuis op LTC Kralingen en een aantal keer ga je bij een andere vereniging op bezoek. Het team dat na de zeven speeldagen de meeste wedstrijden heeft gewonnen is kampioen. De winnaars van de poule promoveren naar een hogere klasse en de laatste (twee) degraderen naar een lagere klasse, mits dit mogelijk is.

Tijdens de Najaarscompetitie zijn er vijf speeldagen (in plaats van zeven tijdens de Voorjaarscompetitie). Deze zijn tussen half september en half oktober. Het team dat na vijf speeldagen de meeste wedstrijden heeft gewonnen is kampioen. De resultaten leiden niet tot promotieof degradatie.

Op de laatste competitiedag (zaterdag) is er altijd een eindfeest waar de kampioenen gehuldigd worden!

Inschrijven

Zodra de KNLTB de speelvormen bekend maakt aan de competitieleiding, krijgen alle leden bericht dat de inschrijving is geopend. Competitie spelen is erg populair bij LTC Kralingen dus er gelden een aantal regels voor de uiteindelijke deelname van teams.

Je kunt je inschrijven:
• als team
• als individu
• als invaller

Iedereen die lid is van LTC Kralingen mag zich inschrijven voor de desbetreffende competitie. Wanneer je nog geen lid bent, vragen we je om eerst het lidmaatschap van de vereniging te regelen, en je daarna in te schrijven voor de competitie.

Aantal teams

Het aantal teams dat competitie kan spelen is afhankelijk van het aantal banen dat LTC Kralingen kan huren op tennispark Kralingen. Wanneer er meer aanmeldingen zijn dan ons tennispark toelaat, krijgen teams die hebben deelgenomen aan de voorjaars- en/of najaarscompetitie van het vorige seizoen voorrang.

Inschrijven als team

Een heren- of damesteam bestaat uit minimaal zes personen. Een mix-team bestaat uit minimaal drie dames en minimaal drie heren.
Uitzondering op bovenstaande is de donderdag-competitie. Hierbij is de samenstelling van het team is niet gebonden aan aantal heren/dames.

De captain schrijft het team in.

Verplichtingen

Als je je inschrijft zal je team elke week met voldoende spelers aanwezig moeten zijn. Eventuele boetes als gevolg van terugtrekking of niet-gespeelde wedstrijden worden in rekening gebracht bij het team. Teams verplichten zich verder de competitiebijdrage te betalen. De competitiebijdrage voor de vrijdag is lager in verband met minder speelronden.

Inschrijven als individu

Wanneer je geen eigen team hebt kunnen vinden maar wel graag competitie wil spelen, kun je je individueel opgeven. De competitieleiding gaat zijn best doen om een passend team voor je te vinden, maar geen garanties.

Inschrijven als invaller

Wil je graag af en toe eens een wedstrijdje meedoen, maar niet vast in een team zitten? Geef je dan op als invaller. Door blessures, ziekte en allerlei andere omstandigheden kan een team een invaller nodig hebben. Houd er wel rekening mee dat je vaak kort van tevoren wordt benaderd om in te vallen.

Ruim voor aanvang van de competitie wordt je toegevoegd aan de invallersapp zodat je op de hoogte gehouden kunt worden van de vraag naar invallers.

Meer informatie?

Voor vragen over de competitie kun je contact opnemen met de competitieleiders van LTC Kralingen via [email protected].